Rokas Baciuška sės prie legendinio „Defender“ vairo ir Dakaro ralyje, ir Lietuvoje

  • Rokas Baciuška tapo pirmuoju Lietuvos sportininku, kuris Dakaro ralyje ir Pasaulio ralio reido čempionate (W2RC) atstovaus automobilių gamintojo komandai.
  • „Defender“ žengia į Pasaulio ralio reido čempionatą naujoje „Stock“ kategorijoje, kurioje lenktyniaus gamykliniai automobiliai, vairuojami žinomų lenktynininkų, tokių kaip Stéphane’as Peterhanselis, Sara Price ir Rokas Baciuška.
  • R. Baciuška varžysis minimaliai modifikuotu „Defender 110“, kuris beveik identiškas jo kasdieniam automobiliui.
Defender perdavimas Rokui Baciuškai

Ikoninis visureigių prekės ženklas „Defender“ paskelbė apie strateginę partnerystę su Roku Baciuška, pirmuoju Lietuvos sportininku, Dakaro ralyje ir pasaulio bekelės čempionate atstovausiančiu automobilių gamintojo komandai. Jaunasis ir perspektyvus lenktynininkas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Defender“, kuris nuo 2026 metų dalyvaus Pasaulio ralio reido čempionate. Šis žingsnis žymi reikšmingą etapą tiek sportininko, tiek visureigių gamintojo istorijoje. Prieš prasidedant varžyboms, Rokas Baciuška jau pradėjo naują savo kelionės etapą – jis sėdo prie naujojo „Defender 110“ visureigio vairo. Tai ne tik technologiškai pažangus automobilis, bet ir tvirtumo, nuotykių ir nepalaužiamos dvasios simbolis, kurią puikiai įkūnija šis sportininkas.

„Defender“ tiek lenktynėms, tiek kasdienai

Legendinių vardą jau užsitarnavusių visureigių gamintojas „Defender“ dar aktyviau žengia į automobilių sportą: nuo kitų metų jis dalyvaus Dakaro ralyje ir visame Pasaulio ralio reido čempionate (W2RC) „Stock“, gamyklinių automobilių, kategorijoje. Komandą sudarys Dakaro legenda, 14 kartų sunkiausią maratoną laimėjęs prancūzas Stéphane‘as Peterhanselis, keturias pergales greičių ruožuose Dakare pasiekusi amerikietė ralio vairuotoja Sara Price ir du pasaulio čempiono titulus bagiais iškovojęs lietuvis R. Baciuška.


Nuo šiol lietuvis ne tik lenktyniaus britų markės automobiliais, bet tokiu važinės ir kasdien. Šio trečiadienio rytą jam buvo įteikti naujojo „Defender 110“ su V8 varikliu rakteliai.


„Labai džiaugiuosi tiek sportinės karjeros posūkiu, kad atstovausiu legendiniam britų visureigių gamintojui, tiek ir pagerėjusia kasdienybe, nes tai toks automobilis, kuris man patinka. Aš nesu didelis, taigi mėgstu didelius, tvirtus automobilius, be to, turiu šeimą, vaiką, tad man labai svarbus saugumas, o jame jaučiuosi saugiai. Galiausiai mėgstu aktyvų laisvalaikį gamtoje, tad ir į miškus važinėju, kur netrūksta bekelės“, – apie visokeriopą naudą sėsti prie „Defender“ vairo kalbėjo R. Baciuška.

Defender perdavimas Rokui Baciuškai

Didelis potencialas ateičiai

Tiesa, jaunasis lenktynininkas ir „Defender“ ambasadorius Rokas Baciuška, kasdien naudodamasis „Defender 110“ visureigiu, ne tik mėgausis komfortiškomis ir saugiomis kelionėmis tiek mieste, tiek užmiesčio keliais, bet kartu ir treniruosis – geriau perpras automobilio valdymą, jo gabaritus ir dinamiką. Kadangi Stock klasėje varžomasi su minimaliai modifikuotais gamykliniais visureigiais, toks pasiruošimas yra itin svarbus artėjant svarbiausioms bekelės lenktynėms, tarp jų – ir legendiniam Dakaro raliui.


„Aišku, „Stock“ kategorija yra kito lygio nei T1+, kurioje lenktyniavau praėjusiais metais, bet aš joje matau daug potencialo, nes T1+ technika – lenktynėms skirti modeliai, nieko bendro neturintys su gamykliniais automobiliais, o „Stock“ – tokie modeliai, kurie gaminami ant to paties konvejerio kaip ir klientų automobiliai, kuriuos galima nusipirkti salone ir vairuoti kasdien, taigi juos stebėti, man atrodo, bus daug įdomiau“, – savo įžvalgomis pasidalijo R. Baciuška.

Defender perdavimas Rokui Baciuškai

Lenktyniaus tokiais automobiliais, kokiais žmonės kasdien važinėja

Dakaro ralis, vienos garsiausių pasaulio bekelės lenktynių, prasidėjo dar XX a. pabaigoje ir nuo to laiko išaugo iš nuotykių ieškotojų ekspedicijos į aukščiausio lygio automobilių sporto renginį. Prieš beveik pusę amžiaus šiame maratone startuodavo palyginti paprasti, tik minimaliai sportui pritaikyti visureigiai, tarp jų – ir visiškai standartiniai modeliai.


Vienas iš įspūdingiausių pavyzdžių – „Land Rover 109 Station Wagon“, kurį pilotavo prancūzų ekipažas. Nepaisant to, kad daugelis automobilių kelionės metu iš Paryžiaus į Dakarą neatlaikė atšiaurių sąlygų ir sugedo, šis nemodifikuotas „Land Rover“ modelis sėkmingai įveikė visą trasą. Tai įrodo, kad jau tada šio gamintojo technika garsėjo ištverme ir patikimumu.


Legendinis modelis atgimė šiuolaikiniame kontekste – „Dakar Classic“ varžybose, kurios skatina klasikinės technikos sugrįžimą į trasą. 2024 m. pradžioje lietuvių duetas Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius sužibėjo būtent tokiu automobiliu, primindami pasauliui apie gilią „Land Rover“ ir „Defender“ tradiciją Dakaro ralyje.


Vis dėlto, išaugus Dakaro populiarumui, standartiniai automobiliai iš trasų dingo – juos pakeitė rėminiai, specialiai lenktynėms sukurti egzemplioriai, kurių anglies pluošto kėbulo detalės tik menkai primena naujų automobilių pardavimo salonuose matomus modelius. Jei anksčiau gamintojai Dakare varžydavosi, kas sukurs geresnį automobilį, dabar prestižinės lenktynės tapo labiau rinkodaros pozicijas įtvirtinti leidžiančiomis sporto varžybomis.


Tačiau „Stock“ kategorija sugrąžins gamyklinius automobilius į trasą. Joje važiuos tie patys kėbulai, kurie išrieda pro gamyklų vartus, su tais pačiais varikliais, kokius žmonės kasdien naudoja keliaudami į darbą ar veždami vaikus į mokyklą. Siekiant atitikti lenktynių reikalavimus, bus leidžiamos tik minimalios modifikacijos. Iš esmės R. Baciuška 2026-ųjų Dakaro ralyje lenktyniaus tokiu pačiu automobiliu, kokiu kasdien riedės po Tauragę.

Defender perdavimas Rokui Baciuškai

Svarbiausi – komandiniai tikslai

„Važiavimas, be abejo, bus kitoks – nebus lengva, nes automobiliai turės įveikti sudėtingus ruožus. Reikės daugiau galvoti, kaip išgyventi, kaip rasti greičio ir technikos tausojimo pusiausvyrą. Žaisime komandinį žaidimą, padėsime vieni kitiems ir tikrai įveiksime Dakarą“, – apie laukiantį debiutą „Stock“ klasėje dėstė R. Baciuška.


Nors lenktynininkas jau spėjo išbandyti galingiausią „Defender OCTA“ modelį, kurio pagrindu bus parengtas Dakaro raliui skirtas automobilis, nuo trečiadienio jis pradės dar nuodugnesnį susipažinimą su legendiniu britišku visureigiu – juo važinės kasdien.


Rugsėjį visa komanda pradės bandymus ir pasiruošimą varžyboms, kuriose dalyvaus R. Baciuška – 2026-ųjų Dakaro ralyje ir W2RC čempionate.